It goes in one ear and

Herregud, jag kan fane mig inte få en paus mellan förkylningarna, sjukdommarna, värken, skiten och fan och hans moster!

Igår stannade jag hemma eftersom, som ni kan läsa i mitt tidigare inlägg, sov två timmar och no more! Hostan vägrade stilla sig och jag mådde så jävla kass på morran att jag nästan morrade "sjukanmäl mig!" i telefonen när pappa ringde.
  Resten av dagen var rätt lugn, spelade Zelda, SIMS, dunkade musik och bara degade loss. Efter några timmars serious resting så tänkte jag att jag skulle vara duktig och jobba lite. Jag ska nämligen ha inne en artikel om tinnitus på fredag. Men nej då, då passar välrden på att plugga ur sina telefoner och inte svara när jag ringer. Så det sket sig så brutalt. Skitgrinig blev jag!

  Åkte ner till Friskis med Isabell för att träna skivstång, trots min sickness, men neej, då var alla platser tagna. Men tur för oss så var damerna bakom disken i receptionen snälla och gav oss ett pass till gymmet. Där kände jag mig helt lost och jag travade väl mest runt. Inte som en häst, det hade sett jävligt konstigt och fel ut, och man blir troligtvis inlåst om man utför sånt beteende, men jag bara gick runt och glodde typ.
  Tog jag mitt förnuft tillfånga och stannade upp för att tänka efter vad jag ville träna; ben! Egentligen borde man ju träna allsidigt och bla bla, men detta var antlagligen enda gången jag var på gymmet så varför inte passa på. Det är ju benen jag har mest 'svårigheter' att träna upp av de partierna på min kropp som jag har lättast att träna upp. Och det kändes asigt skönt ska jag säga er!
  Efter det, lite hederlig streching. Det kan vara något av det bästa jag vet; att strecha. Samt att jag hamnar steget före min klasskompis Otto som jag tävlar med om att bli Världens Vigaste Man. I och för sig ligger jag redan före med hästlängder, kanske inte på Man-fronten och jag tvivlar på att min hobby-streching kommer göra mig Vigast I Världen, men det blir ingen tävling utan kamp!

Viktor kom över med godis (vilket var guds gåva för mig just igår) och vi såg Pirates of Carribean. Det var skitlängesen jag såg någon av dem filmerna och medan filmen startade upp försökte jag skaffa mig lite koll på vilken av filmerna det var. Jag sög totalt och det visade sig att jag blandade ihop scener från precis alla filmerna. Tillslut gav jag upp och kollade på filmen istället.
  Eftersom jag är en vänlig själ och alltid försöker hitta folks bästa sidor, så sa jag gång på gång "vad söt han är, han vill ju bara väl, han ser ut som en riktig morfar/farfar/morbror/farbror". Detta irriterade min filmtittar vän och tillslut började han narra mig genom att säga samma sak om de inte fullt så charmiga monstren som bor på Davy Jones skepp. Taskigt tyckte jag.


I varje fall, för att rusa vidare till denna morgon, vaknade jag halv tre av en hostattack och en vinande smärta i örat. Kul, öroninflammation! Riktigt käckt. Sen kunde jag inte somna om för att det gjorde så ont. Så jag har egentligen bara legat och vridigt mig i sängen fram tills jag inte pallade med mer och gick upp vid halv sex. Why me God, why me?
Snart kommer pappa in och kör mig till vårdcentralen och eftersom jag har haft öroninflammation tidigare vet jag att jag kommer få penecilin. Liten flopp med tanke på fredagens planer. Men jag om någon behöver inte dricka för att ha kul. Lösningen stavas dans!

För att säga något lite mindre deppigt denna morgon kan jag berätta att gruppen H.E.A.T, som tävlar i Melodifestivalen ni vet, har en liten grej för sig och vägrar säga vad deras namn betyder förän 11 november år 2011. Detta får man reda på om man lyssnar på Adam & Gry på Mix Megapol, världens bästa morgonpepp enligt mig och Jens.
I alla fall, deras lyssnar fick smsa in deras förslag på vad bandets namn kan betyda och detta är de bästa av dem:
Hoppsan En Antik Talva
Hjälp En Anonym Tjuv

Mycket nöje. Sånt gillar jag.


Denna låten har inte med min öroninflammation, men tja titaln handlade om öron. Plus att det är en fruktansvärt bra bete!
Kolla på sångaren vid 00:58 när han hänger upp och ner i taket med solglajjorna. Så rätt!
http://www.youtube.com/watch?v=T9LRo0D_uWM

ELLER VAD SÄGER NI?

Här skriver du dina ömmaste ord:

Beundraren heter:
spara namn?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kärleksförklaring:

Trackback
RSS 2.0